Reuters jumped all over Bloomberg's Apple Micro-LED scoop

Again and again and again.

Reuters was not the only news outlet to pick up Mark Gurman's report Sunday. Only Reuters jumped on it eight times in as many hours.

From Tech Investor News:

Click to enlarge. 

My take: I can't tell how much each version of the Reuters item moved the story forward. But to me this looks like a cheap way to drive traffic to Reuters on the back of Gurman's reporting—and without a live link to Bloomberg!

Note: The computer-generated illustration above comes from Patently Apple's Jack Purcher, who's been pursuing Apple's interest in quantum-dot technology since 2014.

2 Comments

  1. Jonny Tilney said:
    What I fail to understand is how Reuters didn’t put a negative Apple slant on this. They mostly do on anything Apple..

    0
    March 19, 2018
  2. Fred Stein said:
    Per IHS Supply, the Samsung OLED screen is $100 of the $370 BOM cost. Gurman’s scoop is great news about what might be a factor 3 years from now or later. Apple is likely pursuing other display options in play as well.

    0
    March 19, 2018

Leave a Reply